Wednesday, February 14, 2024

Novine.eu - web portal sa kratkim vijestima, dizajn odluke

Web stranica je dostupna ovdje: Novine.eu - kratke vijesti

Slijedi nekakav tok misli vezanih uz UX/UI design projekta, kopiran iz komunikacije sa kolegama, da ga imam na jednom mjestu, a ne u 100 različitih chat-ova.

2024.02.14:

Kako je sve work in progress, ovo nije konačna verzija footera. U principu ... odlučio sam se riješiti headera jer želim da u prvom fokusu bude kraćenje vijesti, a u drugom tek čitanje ostalih vijesti koje su već skraćene. Pa je header (zajedno sa mode toggle-om) završio u footeru. Tako da su glavne kategorije ostale u većem fontu. Ali ... morat ću dodati i linkove na društvene mreže u footer, oni će biti manji, tako da još moram vidjeti kako će se sve to uklopiti.

Da, stalno vidljiv mode toggle ... u početku sam mislio - pa ne mijenjaju ljudi valjda cijelo vrijeme dark/light mode, valjda imaju neku preferencu i to je to. Ali onda sam shvatio da se vijesti čitaju i na otvorenom i na zatvorenom i kad tuče sunce i sl. ... pa je to plus argument za stalno dostupan toggle. Inače ideja je da se footer pojavi na prvom scroll-u i da ostane sticky na dnu ekrana. Tako da bi bio dostupan gotovo uvijek. Moguće i uvjek, imam neke ideje koji bi mi oslobodile više vertikalnog prostora.

2024.02.17:

Razmišljao sam o sidebaru! I to iz razloga što onaj trenutni burger na svome mobitelu zapravo ne mogu dohvatiti palcem. Što je u suprotnosti sa infographicsima koje smo vidjeli na predavanjima. Tako da bi sidebar najvjerojatnije bio sa desne strane. Ali, za sada ostaje burger menu. Generalno, 70% surfera dolazi sa mobitela, a trenutni copy-paste linkova na mobitelima je prekompliciran za korištenje, pa sam se odlučio prioritet ipak dati razvoju nekog jednostavnog app-a koji bi skratio taj proces. Mislim da mi je to trenutno najslabija karika. 

Da, prebacio sam blok za skraćivanje na vrh. Bio je sa strane zbog nekakvog zamišljenog boljeg iskorištavanja prostora na širokim ekranima. Ali, kako sam dodao novu (i najelegantniju) opciju unosa linkova za kraćenje (možeš pogledat), trebalo mi je više prostora. Na accordion ne bi išao, kad već korisnik ne krati vijesti, neka barem klikne na neku od već skraćenih. Stoga ih ne bi sakrivao iza ekstra klika, pogotovo što mi je ideja dodati stupac 'Najčitanije' ... ili čak zamijeniti 'Posljednje skraćeno' sa njim. Ali da, nisam se još odlučio bi li koristio klasičnu paginaciju, 'učitaj više' ili infinite scroll za ostatak vijesti.

Da, menu je trenutno prisutan samo prvoj stranici. Više razloga ... kategorije i pod-kategorije još nisu do kraja razrađene. Svaki portal ih ima nešto drugačije definirane, ja ih još nisam ni 'popisao' sve, pa sam ostavio to za kasnije. Inače, negdje sam pročitao da su mega-menu-i loši za SEO. Nisam siguran da li je to istina ili ne. Kao, nije dobro kad svaka stranica linka na svaku drugu. Pa sam kao neki eksperiment odlučio da 'leaf' stranice (u mom slučaju - članci) na dnu zapravo uopće nemaju menu sa rubrikama. U protivnom, npr. članak iz rubrike 'Znanost' bi imao link na rubriku 'Crna kronika'. Google-ov ranking algoritam je tajna, tako da nitko zapravo ne zna da li to znači šta ili ne.

No comments:

Post a Comment